Great Group
Great Group Fotograf Norrköping Linköping Mikael Weleen Cissi Sandqvist Zandra Erikshed
Great Group Linköping Norrköping Fotograf Zandra Erikshed-15

BRAND STORYTELLING

= Berättelser som engagerar kunden och personifierar varumärket

”Det är så mycket C-vitaminer i den här skiten så det är sanslöst. När de anställda gick in som delägare blev det en omstart utan dess like! Det har blivit en nybyggaranda som inte fanns ens från början. De har kört om mig med sin drivkraft och sitt engagemang och sätter krav på ett helt annat sätt. ”Vi ska bli starka och framåt. Vi ska bli det bästa företaget med de bästa värderingarna!” Men jag ska inte ljuga, det är också en slags gisslantagning. Nu vet jag att jag får behålla dem!”

 

Mats Klippinger, VD Paragera

Glädjen och framgångarna! Tårarna och utmaningarna! Anekdoterna!

Låt era medarbetare och ambassadörer ge kött och blod till er historia, värdeord och företagskultur.

Efter 15 år som journalist och skribent är jag vass på att skriva kärnfulla och fängslande texter som gör er lättare att minnas, relatera till och som stärker ert unika varumärke och Employer Brand.

Företagsfoto Linköping Norrköping Fotograf Zandra Erikshed

Inget berör så mycket som människors egna berättelser och erfarenheter. Faktum är att människor minns en bra berättad story 22 gånger bättre än fakta. Dessutom driver känslor affärer. Facts tell, stories sell!

Så, istället för att nå ut till potentiella kunder med information och statistik; investera istället i att paketera ert budskap på ett genomtänkt, minnesvärt och genuint sätt. Det vill säga – Brand Storytelling!

Jag har inte sett min flickvän i Norge sen i mars. Jag är ensamstående med tvillingar och huvudägare i ett litet livsverk. Det har varit en supertung och energikrävande period och jag hade lätt kunnat fastna i tankar att jag kanske kommer få lämna hus och hem. Men jag är optimistiskt lagd och har fått coacha mig själv. Vi måste kunna leva på och göra affärer ändå.

Fast jag har permitterat sex av åtta personer, sitter vi inte hemma och deppar under ett äppelträd. I vardagen blir vi ofta avbrutna och jobbar sällan med det som förändrar framtiden. Nu har vi världens chans att göra skillnad – sen! Den här Coronatiden är perfekt för det som inte är bråttom men viktigt. Vi kompetensutvecklar oss – omvärldsbevakar, förbättrar processer och snyggar till presentationer.

Om man är krass är det de svaga företagen som försvinner nu. Vi ska tvärtom vara bättre och starkare om ett år, rustade för den nya marknaden. Vi ska vara ett av de bolag som finns kvar post-corona!

Mats Klippinger, VD Paragera

Porträttfotograf Linköping Britta Bolmenäs

Varför Brand Storytelling?

– Berättelser som underhåller, utbildar, informerar och säljer

Får ert företag att synas och nå fram i bruset

– Lyfter fram företagets viktigaste resurs – medarbetarna!

– Stärker ert Employer Brand och ökar er attraktivitet som arbetsgivare

– Engagerar kunderna och stärker deras lojalitet

– Ger er en bank av värdefull content till sociala medier och hemsida

– Forbes om Brand Storytelling –

”Brand storytelling is no longer a nice to have. It is a need to have,
and what will
ultimately maximize your business’s visibility, profit, and impact.
Treat it as a compass for your marketing strategy,
and the result will be a brand that is as profitable as it is captivating.”
 

”People will forget what you said and did,
but they will never forget how you
made them feel.”

– Maya Angelou –